BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Rabu, 30 November 2011

K.E.H.I.D.U.P.A.N ~~

Pagi !!
hehehehehheheh ...
Arini lebih teng dr mlm semalam... 
Ngeeeeeeeee~~

PERPISAHAN ~~

huhuhuhuhuhuhuhu... smlm adik ksygn aku da berenti keje... Aku pon x tau npe ble org yg aku syg benti keje je msesti aku shift morng...
pelik tol kan.... 
So blik kul 7 smlm mcm x de feeling la, rse cm bese jer...
tp ble mlm aku mle lah, hahaahaahha...
airmata mle terjun membasahi pipi... 
rindunye kat MUHAMMAD ZAED... 
aku cll die smlm dgn keadaan teresak2..
lastly aku pon dgr die pon nges gak...
ye la mne x nye.. 
kteorg ni kwn gado, tawe sme2...
hehhehehehe..
smpai dipanggil catdog... heheh
Apepon akk doakn yg terbaek tuk zaed eyh..
Jgn nakal tau kat tmpt org t... 
Lau rndu msj akk eyh... 
akk sentiasa ade tuk Zaed tau...
Ble rndu akk t tgk ptg yg akk bg ngn kak udie bg tu tau...
Semoga Berjaya !!
Stop crita psl adik ksygn now psl kwn ksygn lak...
Aritu sehari sblm raya kwn baek aku benti keje coz nak smbg study..
Kteorg serasi bersama lah kan...
Bru bpe bulan je kenal tp mcm da lme kenal..
Die sgt baek...
Aku ske kwn ngn die...
Mse ari last tu aku ngn die 1 floor la kan... mmg beronok2 la kat bwh...
heaven gle...
tp die shift mrng mse tu..
die blik kul 7...
mle2 tu oke jep tp ble  die da nk blik je.. mse kteorg mnx maaf..
mleleh air mata aku ni melulu je terjun.. 
x sempat nak letak batu kasi pelahan ckit turun...
hehehehhe...
haish... smpai aku pegi kat kak fida nges... hehehehhe...
nmpk je aku ni garang tp dlm ati ade air terjun woooooo...
sgt sensitif tau....
hehehhehehehehhe.

Dah la wat entri kali ni..
Lenkali aku jengah ag eyh blog ni...
Cian da bersemak samun da.... 
ngeeeeee~~
LOVE MY FRIEND !!~~~~~~

Isnin, 25 Julai 2011

x tau nk bg tajuk ape... bce je la...~~

Mcm2 aku nak luahkna kat blog aku rini...
huhuhuhu...
yg  pertama ialah psl lelaki....
aku pon x phm ape yg dorg nak lg...
aritu aku ade la share topup ngn dak ni..
pastu tggu msj die x dpt2 pon...
mgkn die bz...
oke fine dpt time ag la kan...
tggu 2 3 ari x msj2 gak kn...
pdhal aku da bg kedit da...
ape lg yg die nak... huish... berangin ar jap an..
smlm aku kat kaunter yg sgt mmbosnkn pastu aku msj die...
aku > salam..
die > hi, please call me back..
aku > sory no credit for you !
hahahhahahahahha...
korg nak ckp aku ni jaat ckp la...
dah al aku msukkn kedit an...
pastu die suh aku cll blik la...
msj aku da la tidak an....
mungok tol la....
msti kedit die abis... 
sbb die gne instant msj je msj kat aku...
huhuhuhuu...
hot je aku smlm....
seb bek ade kwn2 yg hepi2...
i loike...

cite ni psl mlm aku nak blik dr keje uh...
mcm bese aku amik beg duit...
pastu saing la nan wani an...
aku pon msuk lif...
pastu tbe2 aku cm ase wani x de....
tau je la kan cmne aku jerit...
WANI !!!!!!!!!~~~
pastu tbe2 dgr sore wani...
hey org kat cni la.....
hahahhahahahahahahahahahahahahaahahah...
rupenye kat sblh aku je.....
malunye aku...
mak ai...
ase nak je telongkopkn mke kat lif....
hahahahahhahahahahahah
mmg x bley bla gle ah kn...
wahahahhahahaha...
sory to say kat mel sbb sore akk nyaring sgt kn...
hahahahhaha
smpai da x nak duk sblh aku mse dlm lif...
hahahhahah
wut eva yg pntg aku adlh aku....
hehehehehhee.....

arini aku mkn gula durian... huhuhuhuh... bes2....
sdp gle.....
spe nak meh cni dtg uma aku...
hehehehhehe..
da la pnt aku mmbebel dlm blog ni...
t len kali aku share pape nan korg eyh...
pe pon aku syg kwn2 aku...
luv u alllll !!!!


Isnin, 18 Julai 2011

Macam2 Ado !!!

SABTU A.K.A ARI X DE PLASTIK~~
Pertama aku nak cite pasal cust pnye peel ataupon hal...
dorg ni kan kdg2 aku x phm la...
mse ari sbtu aku bwk budak...
budak tu last day blaja...
so die kene wat sndiri la kan...
pastu ade sorg cust ni slh bg mmbe card..
die terbagi kad realreward... bkn tscard...
pastu dak tu swipe la mcm bese...
die pelik la kn npe x msuk...
skali tgk dpn kad laen da.....
then die pon ktwe la kn...
sbb mmg slh die x tgk dpn kad tu...
aku pon ktwe kn die skali...
kte org x de niat pon nak ktwekn cust tu...
then cust tu perasan pulak...
die ckp kteorg ni x penah wat silap ker...
eyh aku ckp dlm ati die ni perasan ke ape...
die tgk je kteorg....
kte wat dono je la kan...
mmg kteorg x besalah nak wat pe tkt...
die nak wat komplen pon aku x kesa la...
da la cust tu bli 2 brg je...
nak bajet sgt pe hal....
ade aku kesa...
aku rse die cust plg bongok skali penah aku jmpe...
bajet nak mam.....
geram tau x....
aku benci ko !!!!!!!!

AHAD A.K.A ARI HEPI SEDUNIA~~
Semlm aku, lyn, k.fida, aton n wani rht sme kul 2 7...
bes gle wooo ari smlm...
hahahahahaha....

kul 7 tu kteorgg mkn kat mmak...
hahahaha...
die pnye waiter mak aih...
pekak aka x pham bhse kot...
len kteorg order len yg smpai...
hahahahaahah...
tp pepon mmg hepi gler...... iluv u guys..............


OFF DAY TODAY ~~
arini aku 1 ari dok dgr lgu industan jep...
mlm bollywood kot mlm ni...
hehehheehhehehe...







Khamis, 14 Julai 2011

K.I.S.A.H S.E.M.A.L.A.M~~~

Semalam aku kaunter 30 n wani kaunter 26...
ske gle ati ni ble dpt tau yg aku n wani 1  floor...
aku x tau npe tp yg pntg mmg hapi gle...
1 hari smlm aku ngn die... kte org wat tarik bng sme2...
aku mkn cklt yg die bg n die pon mkn cklt yg aku bg...
die bg cklt feveret aku lak tue...
haish tau2 je yg aku mmg ske cklt tu...
hurmmm...
then kteorg ni byk sgt persaman tau... 
aku lhr bln 6 die pon sme...
kre duit pon tgn yg sme walaupon kami x kidal...
aku ske cklt toblerone... die pon sme...
byk x persamaan kami... byk kn.... bes tau....
oke abis cte pasal wani...

mlm tue ble bli keje trase nak mkn buah... 
so mkn la buah mgga...
manis nye...
sdg memotong bauh mangga tue... 
jariku pun terpotong sekali... 
erk... byk darah kuar...
selepas kejadian itu mak aku yg menymbg memotong...
(x tau aku merepek ape)
hahaaahahahahhaha
pastu tbe2 aku jd badmud...
aku mmg nyirap klu call tu kn blm smpt aku ckp da letak...
haish mmg2 komfom la aku moody kn...
klu aku da bdmud mmg agk lme la nak kmblikn mud aku...
da la aku ni hot 'tempe'...(bkn tempe mkn k)
heheheh...
komfom la ckp pon cm nak x nak... 
hahahhahahahha
klu ckp pon 'ya' 'x' 'ntah'.....
hahhaahahhh...
pepon pepagi ni mle kn harimu dgn senyumn...
ngeeeeeee~~~

da la pnt la mmbebel sorg kat blog nih...
hahhahah...
pepon aku syg kwn aku....
LOVE!!~ 

Rabu, 13 Julai 2011

S.A.K.I.T H.A.T.I !!!

Npe la kan da 2 ari ni ramai yg tnye aku da kwen ke blom....
aku rse pelik tbe2... 
mke aku ni nmpk matured ke???
aku rse x pon.....
mke aku ni nmpk mcm da rmai ank ker???
ataupon uniform aku yg len dr yg len dorg ckp aku da kwen...
x mgkn kot...
klu aku pkai bju putih t ade yg ckp aku ank akk ni...
haish sgt pelik oke disini...
sume serba x kene.... 
aku ase cm nak je ckp mkck tlg plihkn calon bley??? klu nak sgt sye kawen... hahahahaha
skali die ckp... awk kawen je ngn ank mkck.... hahahahah mati aku......!!!!!!!
klu btul jdoh aku.... tlg doakn yer.....
ngeeeeeeeeeeee!!!!~~~~~

ade lg 1 cte ni.... 
cte ni mmg bikin aku hot je beb....
aku x kacau ko... jgn nak sebok kcau aku......
aku ad hati ngn perasaan oke.... 
jgn ingt aku HUHAHUHAHUHA ko bley ske2 ckp aku mcm2 eyh...
ko ingt ko tu smpurna sgt ke????
crita nya mcm ni... td aku nak g toilet....
aku ni mmg ske nyakat org... aku sakat la dak cine tu kat kaunter..... 
tbe2 aku terdgr sore sumbang tbe2 die berkata hey ataupon yela x pasti sgt.....
aytnye berbunyi begini YELA/HEY SI "KETOT".......
waaaaaaaaaaaaa mse ni aku da sentap da..... aku diam jer.... 
aku mmg pntang klu org pggl aku ketot... 
aku x kesa korg nak pggl kecik ke net ke pendek ke....
tp jgn pggl "KETOT" oke... aku mmg pantang....
pastu aku btau k.yana... mse tu ley cover ag ar... 
blik je kaunter kelopak mteku berkaca...
dan scra tbe2 air mata mengalir.....
dan scre tbe2 aku x de mud..... 
cian kat atun jd mgse ketiadaan mud aku...
awk x de slh ape2 pon...
akk yg tbe2 x de mud...
sory yer dear~~
peringatan kpda kwn2ku.... klu nak pggl tu ingt2 ckit... jgn men pggl jer....
sspe yg pggl mmg aku sentap la...   
kecuali kwn2 yg rapat ar... tu aku x kesa...
ni da la pggl org ketot... 
ko pon bkn kwn aku...
skt ati aku ni tau x...
x ske aku ckp je sng cte...
ko bley getloss...
aku tau aku ni x benti berckp x reti nak duk diam... 
aku x sshkn sspe pon... jgn sebok2 hal aku...
org len x ckp pape pon oke...

ape pon aku ttp syg kwn2 aku...~~~
hepi ble bersama korg...
luv u all....


Ahad, 10 Julai 2011

B.E.R.S.A.R.A.N.G ~~

huwaaaaaaaaaaa... bersarang sudeyh blog aku ni...
sudah lme kot x luahkn perasaan kat cni...
bz memanjg + lazy for update... 
ngeeeeeeeeeee.....

game3... cm da x de bnda len je dak laki ni nak wat kn...
nyirap gler...
 mungeks tol...
pnat aku tggu lol...
huhuhuhuh...
ingt aku tunggul ker....
huhuhuhhu bikin hot jer kn......
wat eve !!

cm x de kne mengena je ngn tajuk bersarang ni kn...
lri tajuk tul... 
x leh wat karangan ni... 
komfom lari tajuk.... hahahahah.....


Selasa, 31 Mei 2011

Dup Dap Dup Dap~~

waaaaaaaa....
kte da tue la.....
oh no(x sado diri)!!!!
hahhahaha

takot lak nak tggu esok...
x tau la npe....
yg pntg ite x tau nak tulis ape...
hahahahhaha
wat bazir mse je nak bce entry ite yg biol ni kn....
hahahahhahaha
papaia~~

Ahad, 22 Mei 2011

On9~~

da lme x nmpk itew on9 kn kn kn...
windu nan blog nan fb nan adk2 ku nan sume lah sng cite...
hehehehehhehehehehe... 
laptop ku dilanda masalah... huhuhu
klu da lme nmpk si tottet mannies ni on9 kn...
huhuhuhuhuh
pape pon thanx to cik eyqa, cik lya, cik farhana coz epykn diri itew ni...
p meronggeng bersama... ktawa gler2 ...
i loike...
thanx to kak yana n nadia juger.,....
ngeeeeeeeeeee~~

sye sgt windu sme cik nurul amira aka tat nenas....
sgt2 tau..,.. dan sperti biase sye akn tertacing lebey bley adik ksygn sye akn mngglkn sye...
huwaaaaaaaa :"(
tp d sblik ketacingan(ape yg aku merepek ni !!hehe) ade sdkt kebahagiaan...
weeeeee~~~
incik iskandar awal dtg ts..... ari jumaat ritu bru jmpe dye... hehehehhe rse bhgie seketika(apekah??)
seketika je tau bkn slalu....

ape pon itew mghrpkan yg adik2 itew ini x mlupakn akk mu ini(???)hehe
cik lya, cik eyqa, cik nurul amira, incik iskandar awal darwis... sng2 dtg la ts tgk kakak mu ini....
oke...

oke la guys smpai cni je la ...
t len kali sye merepek kerepek ag yep...
hehehhehe
chillllll !!

Selasa, 26 April 2011

Luahan Hati !!

NONSENSE !!!!!!!

huh.......
1 1 kn ko cri psl ngn aku!!
ko mmg da lyk utk dihormati skang...
ko pon da reject dr org2 yg aku syg....
ko x lyk disayangi...

Aku x de cri psl ngn ko pon...
tp npe mesti ko nak lukai hati org hah???!!
ko ni ati batu ker???
aku diam2...
ko wat taik lak kn...
mkn lme mkn melampau...
aku ase nak bg penampau jer...
bio sador diri ckit...

yg ko jeles sgt ngn kte org nape???
ko nak ape lg hah???
sume ko da dpt..........
iri ati ker ape yg kte org ader ko x de...

klu x tau cte sebenar x yah la nak sebuk2....
ko pon bkn nyer baik sgt pon....
yg psl tali barut tuh aku mmg da hangin ko....!!!!
karang jgn smpai ko terjerut dgn tali barut ko sndiri....!!!!
klu x puas ati ckp...........
SKT ATI AKU TAU X!!!!!!!!!!!!!!

Mmg x gne ar....
ni luahan perasaan yg x puas ati ngn seseorg...!!!!
lalalalalalalall~~

Selasa, 19 April 2011

20 Perkara yg mmbuatkan Wanita Membenci Lelaki...

1. MENINGGIKAN SUARA
Tahulah mereka dikurniakan suara yang ‘macho’ tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah. 

2. MAIN KAYU TIGA
Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya. 

3. SUKA ‘CUCI MATA’
Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang! 

4. MENGONGKONG
Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka… Macammana tu? 

5. EGO
Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.

6. MENIPU
Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.

7. PERASAN
Aduhaiii… lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu… Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji…

8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI
Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih… Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.

9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN
Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya… mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

10. CEMBURU BUTA
Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!

11. MATA DUITAN
Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya ‘lelaki spedo’. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan… apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

12. KOMITED TERHADAP KERJAYA
Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa…

13. PANAS BARAN
Aduiii… masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

14. KAKI MEROKOK
Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak… asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak… membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.

15. PENGOTOR
Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah… hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.

16. GELOJOH
Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam ‘food machine’. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?

17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN
Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.

18. TIDAK TAHU MEGHARGAI
Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

19. PUTAR BELIT
Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.

20. SUKA KONTROL MACHO
Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga

Wanita dimata seorang lelaki.......~~

Seorang lelaki balik rumah...dia jadi hairan giler halaman rumah berselerak surat di peti pos tak berambil anak-anak tengah main korek-korek tanah kotor, baju compang camping, penuh dengan tanah dan kotoran rambut tak bersikat, tak bermandi, masuk ke pintu rumah lagi lelaki tu terkejut ruang tamu lagi teruk berselerak lelaki itu melaung nama isterinya....sepi tiada jawapan masuk ke dapur sinki penuh dengan pinggan mangkuk tidak berbasuh periuk tidak bercuci mencari apa yang boleh dimakan tetapi tiada makanan yang dimasak masuk ke bilik air baju masih belum berbasuh apatah lagi berendam lelaki itu cemas mencari isterinya dia bergegas ke tingkat atas melihat isterinya terbaring di atas katil sedang membaca buku

"awak sakit ke?"..tanya lelaki itu "tak lah", jawab isterinya ringkas
"kenapa teruk sangat rumah kita hari ni", tanya si suami lagi sambil meletakkan tangan di dahi isterinya, kot-kot isterinya demam.
balas isterinya "wahai suamiku, semalam semasa kita bertengkar, abg mengatakan yang saya ini hanyalah seorang suri rumah, duduk di rumah tidak sepenat diri abg yang duduk di pejabat, dan abg sering menanyakan apa kerja yang saya lakukan di rumah yang menyebabkan saya merungut kepenatan kadang-kadang.....

NAH,HARI INI SAYA TIDAK MELAKUKAN KERJA-KERJA YANG BIASA SAYA LAKUKAN SETIAP HARI"

Best baca sampai abis!!!. It's true.

To share..Dari Ilham seorang lelaki...

"Wanita adalah insan istimewa, biarkan mereka terus
membebel,merengek atau mengilai seperti pontianak. Seburuk-buruk perangai wanita, ia akan terus melekat di hati kita selagi hayat di kandung badan...

"Ibu, ibu...engkau lah ratu hari ku....."

Bagaimana rasanya sehari tanpa ibu? I dunno lah anak-anak sekarang,tetapi when i was small, sekiranya emak tiada, semua jadi serba tidak kena! Usahkan seminggu, dua hari sahaja dia tiada dirumah, hidup bagaikan dah tak bermakna. Memanglah, mula-mulanya emak keluar rumah, hati melonjak HAPPINESS!!! Kalau mak tak ada, telinga boleh lega sebab if she's around, for sure 24 hours tak habis-habis berleter.... pottttt peeettt pooott,peettttt,boleh pecah eardrums. And if mak menjerit,boleh bergegar isi perut. Silap gaya, tingkap pun boleh tercabut... And if mak takde, BangZaiiiiii!!! MerdeKa!!! FreeDoMmmmmm!!! Can do whatever!!!
Boleh main bleyblade sampai senja, boleh tido rumah kawan, boleh Chatting sampai nak terkeluar biji bola mata, boleh bergayut kat talipon ngan "dear" sampai subuh and paling shiookkk, boleh ponteng solat!!

But, the happiness does not long last. Masuk hari ke-2 dah terasa kehilangan. Sepi betul rasanya bila tak mendengar leteran mak. Rumah jadik sesepi-sepinya cam "haunted village". Pada ketika itulah baru kita sedar bahawa leteran mak yang seperti murai, sebenarnya penyeri rumah. Tanpa leteran itu, semunya seperti MATI...

Without mum, hidup ni tak ada cabaran, not challenging, no suspense.Balik kul braper pun, takde orang nak membebel, takde orang nak pulas telinga. Our life graph becomes very the monotenous, then we realised, jari jemari mak yang suka cubit dah memiat telinga rupanya menjadikan hidup lebih bermakna.

Pendek kata, biarlah mak membebel sepanjang hari. Biarlah dia menjentik telinga. Tanpanya, hidup tidak berseri dan tak bererti. Demikianlah besarnya erti seorang EMAK, IBU, UMMI, MUMMY, MAMA in our life!!

Kau Isteri Ku....

Bezanya antara ibu zaman dulu dengan ibu zaman skarang ... Ibu
sekarang tidak mencubit atau memiat telinga anak-anak. Itu mungkin
one of the reason why anak-anak tak berapa takut and at times, hanya
memekakkan telinga setiap kali ibu memberi "ceramah percuma". Mungkin anak-anak tak terasa kehilangan or boleh jadi melompat keriangan bila ibu takde kat rumah (for instance if she's gone for a short holiday). Budak-budak sekarang ramai kawan,banyak caranya mereka mengisi waktu. They will go for movies, clubbing, or most to most lepak kat happening places.. As for me is different,if my wife is not at home, rumah boleh jadik porak peranda. Memang true, jika isteri ada dirumah, kepala slalu pening. Pantang kalau isteri ada kat rumah and i'm off duty, sure at times boleh membuat kepala berserabut.

Kalau madame takde kat rumah, alangkah tenteramnya hidup ini. Boleh buat apa yang kita suka. Boleh belengkar kat depan TV tanpa sebarang gangguan mental dah fizikal. Pendek kata,FreeeDoMmmmmlah!! But hairan bin ajaib, when dia betul-betul pergi meaning "She's Gone", aku pulak terasa separuh mati. Sehari dua memanglah shiookkkk, no once shouting from the kitchen for help, no one to komen this and that, no one to criticise. Everything will be smooth...Tapi, masuk hari ketiga,i felt something is missing. Lebih-lebih lagi bila tuala mandi dah berbau 'assshheemmmm', tak tahu mana nak carik yang baru. Colgate gigi dah abis, tak tahu kat mana dia stock up. Air suam dah abis, malas nak boil... Masuk hari ke-4, rindu mula terasa.

Eventhough kat office,ramai yang cun melecun, wajahnya yang dah ditatap sejak tarikh bernikah itu juga yang mengetuk pintu hati. Memang lah dia tak se-cun SITI NURHALIZA but the smile yang ikhlas, forever melekat kat hati and sukar ada pengganti.

Apabila rindu mencengkam, semuanya jadi tak tentu arah. Tengok TV citer best pun jadik tak best. Nasik bungkus faberite jadik tak faberite. Makan kat 5 star hotel jadik rasa macam makan kat kedai AA.

Lebih-lebih lagi bila laundry basket dah makin bertimbun ngan baju kotor, fresh sluar dalam pun dah abis utk dipakai. Toilet dah mula licin berdaki...lantai dahm berbelak, tak dimop...Every nite, very the lonely, baring atas katil nengok ceiling blindly... bila lonely gini, baru lah rasa benar kesepian.

Jangan kata sebulan atau setahun.... belum seminggu isteri takde katrumah,aku dah terasa separuh pengsan. Bila bersendirian begini,dan terasa malam begitu dingin, barulah kita sedar betapa pentingnya seorang wanita bernama isteri...So guys out there... jgn buli isteri kita. Kalau boleh, tolong dia buat kerja rumah. Bukan dok depan TV every weekend baca paper. Apa ingat dorang ni sumer kuli ke?! Maid ker?!! Kan dia tubini kita, best fren kita, sweetheart kita... Ingat duit hantaran yang kita kasik dia masa nikah dulu cukup ker nak bayar gaji dia seumur hidup??!!

And furthermore, kan sama2 keja carik rezeki, sama jugak lah buat keja rumah. Kadang2 bila poket kita sesak, tak ingat ker dialah orang yang paling terdekat kita nak kenyeng-kenyeng duit. Tak kesian ker nengok bini kita. Dah ler satu hari keja kat office, balik kena buat keja rumah lagi... penat tau!!

Kalau aku lah diberi peluang jadik seorang wanita... tak rela!!!
So to all mums and wives out there... life will be meaningless without
You mothers)....uuwaaaaaaaa!! sayangi la kaum perempuan krn tanpa
Mereka anda kehilangan sesuatu,hargai mereka!!!!

Ahad, 17 April 2011

Kenapa Pempuan Mudah Menangis ??~~

Di bawah ini hanyalah sebagai pengetahuan kepada anda sekalian untuk mengetahui kenapa perempuan mudah menangis. Supaya bagi mereka-mereka yang lelaki tahu, kenapa teman wanita mereka terlalu mudah untuk mengalirkan air mata sekiranya berlaku sesuatu dalam perhubungan.


Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya, "Ibu, mengapa ibu menangis?"

Ibunya menjawab, "Sebab ibu adalah perempuan, nak."

"Saya tidak mengerti ibu," kata si anak.

Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. "Nak, kau memang tak akan mengertiĆ¢€¦"


Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya. "Ayah, mengapa ibu menangis?"

"Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas," sang ayah menjawab.

"Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan."


Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, "Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?" Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar
jawapannya:

"Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.

Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

"Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.

"Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

"Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.

"Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.


"Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya.
Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?

"Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.

"Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah "air mata kehidupan."




Dari sumber yg berkenaan.....heheheheheheheh

Sabtu, 16 April 2011

Andai Lelaki Tahu~~

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andain lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda......





Sumber dr yg berkenaan.........heehheehheehhehehhe

Rabu, 6 April 2011

Nak kawin...~~~

amboi2....
gatai naaaa hang ni...
hhehhhhehhehheeheheheh...
bkn pe la kan....
sjak kblkgn ni....
aku tgk mmbe2 aku rmai yg dah kwin..... tunang....
bru je kjp td ade invitation mmbe klj kwin...
fuyohhhhhhhhhh....
gempak tue....
td kat ts jmpe mmbe klj dah tung...
fuyoooooooo.....
besnyer....
spe la jjka bertuah yg dpt aku yg pale tinktonk nih......
hahahahhahahah
dorg sume da brpunya.....
aku????????
msih mencari lg yg sesuai....
who?????
x tau la spe kn.....
tp yg pntg tgh mud menggatal nak kwin skang.....
hahahhahahahhaha...
lwak tol entry aku kali niyh....
kecik..... kecik........
sabar eyh....
t ade la jdoh tok tottet mannies keyh...
setiap kejdian djdkn berpsg2an....
hehehehheehhehe.....
x tau nak kap pe ag....
smpai cni je lah keyh....
papaia.....
hehehehehheheheeheh
assalam.......


Ahad, 27 Mac 2011

X de tajuk pon... Nak tulis byk entry...

Continue Study

Dlm 2 3 arini my fmly berhasrat utk menghntar aku pergi belajar....
Ntah lah ktenye amik sijil  syariah...gitu la dgrnyer...
tp x tau pegi ke x...
klu ikotkn mmg nak...tp tkt gagal la pulok kn...
pastu aku ckp la ngn mak aku...
pasni jd ustazah la ank mak ni...hehe...
Insyaallah mak kte....
heehehehehehehehehehehe...
doakn aku y terbaik yer kwn2....

Ghost giler

Mmg bangang pnyer siow ser, misslee, kak kiah....
Aku mmg x ske dgn dorg ni...
Mcm bgus jep....
yg aku pling geram mse ari sbtu...
aku msuk noon kene kaunter bwh...
pastu aku tuka la packer jap ngn kwn aku...
pastu siow ser nmpk.... die da tego aku...
aku x kesah la.....
aku da blik kaunter....
pastu bley pulak nme aku kene pegging.....
aku pon angkt fon...
org tua gila bangang sengal tu angkt....
die mmbebel la sbb aku berjln......... aku ingt da kene tego tdi da lepas tp peh leh lak si tenok siow ser tu ngadu dgn si ghost tue.... sengal pnye org....
apa lagi kene kaw2 ar ngn si antu tu... die kte klu nak krja2... klu x nak bleh blik... pastu die ckp aku kje pon ayh aku y rekemen kn... dia nak ngadu kat ayh aku.... klu korg bgg x smpai btau mak bpk psl hal kck...
aku still bley control lg mse tue...
ble rehat je air mata aku da melimpah ruah dah...
x terbendung lg dah....
plg aku sedih sbb die libatkn bpk aku....
x ke mcm cipanzi. tenok.... tapir kn....
lps rehat aku pon wat mke ar....
bru la si siow ser tu wat2 baik ngn aku....
aku ttp wat mke jep....
pegi lntak sme kau berok........
ko wat aku arini kn...
tp x semestinya esok nseb ko bek lg kan... ntah lg mlg dr akukot......hahahahahahahahahahahahaha
mmg S@#&N pnye olang....
geramm yg teramat sgt.......

Hilang Kawan

Lepas sorg2 pegi tgglkn aku kn....
aku mmg sediyhgler mlm td.....
mngis jep....
hurm ape pon hbgn antara kte x kn teputus keyh guys.....
i luv u so much guys...........

Jumaat, 11 Mac 2011

Beezeeee~~

yeke aku ni bz...
aku rse x kot...
sje je wat2 bz...
hahahahaha.......

aku pon x de topik y mencurah2 lak mlm ni...
klu ari y aku x de mud nak berblog tu ade je bnda y aku nak ckp...

haaaaaaaaa....
sula ada 1 idea....
wink3...
aritu aku shot rm 50...
mse tue bru gaji la krenye...
aku kuarkn wet...
aku msuk rhat... tbe2 si sasau sek tu pggil aku...
die kte aku ad shot RM47.70...
byk tu kn...
dkt rm 50 tue...
kbtln ade wet kat dlm purse so aku kuarkn je la...
dorg tepanjat...
mse tu ade kak aza, kak linda ngn sasau sek...
aku kuar la 50 skpg....
sasau sek tnye nak byr skang ker???
akuu ckp ye la...
kak aza pon ckp bley bli susu ank die...
aku pon pelik klu aku byr lmbt sme gak kn jmlh nyer...
bkn ley luak ke kurg ke....
still total y sme kn......
aku mals nak pkir2 lg...
da byr sng ati aku x pkir pape ag...
x la nyusahkn otak aku ni lg...
jnji bnda tu dbayar kn...
hurmmmmm.....
crita pertama da abes....

cite y kedua lak...
kat tmpt keje aku ni ade sorg bdk gedik............
mmg gedi nak mmpos ar.....
aku mmg anti ngn die...
y aku hangen ngn die tu sbb...
smlm aku kat c21...
die kat c 18...
kak ana kat c23...
c18 besenye mmg tutop awl ckit...
die ble lepk kat tmpt kak ana jer...
bkn die nak tlg aku kre ke ape ker....
ley mggedik2 lak kat ctu....
da la mse kak su turun nak kre wet aku...
aku bru nak kre...
tensen aku smlm...
mmg cam hampeh la ko gedik...
ko mmg gedik la..........
..........................
geramnye aku ngn die....
huhuhuhuhu.....

tu je la ape y aku nak smpaikan arini...
y baik jdkn teladan y buruk jdkn sempadan....
ok sume....
adios~~

Khamis, 24 Februari 2011

KeGemBiraAn yg TergAngGu ~~

Tgh ari td aku msuk keje dgn lgkh y lbh yakin dan bersemangat...(cewahhhh!!)
Aku pegi 1 kaunter ke 1 kaunter...
Happynye jmpe dak2 ni...
Sume tnye da chat ke lom...
Aku jwb la da chat ckit...hehe...
Pastu mse g kaunter kak yana td rse cm sebak jer sbb da lme x jmper die...
rndu sgt2...
sume tego aku lme da x nmpk...
N then aku kene take over kat kaunter ats...
aku pon 'to' je la cm bese...
pas 'to' tu aku kene packer...
aku trun jap nak tnye psl kad kdt... lpe la cmne nk wat da lme sgt cti kn...heheheheh
pastu aku naik blek nak packer...............
Tbe2!!! jeng3....
Aku nmpk si die sdg mncri sesuatu...
cri aku la tue....
ermmmmmm aku pe lg mencecet ar trun bwh dgn alsn nak blaja kad kredit.......
pdhl mmg lpe pon....hehe...
aku pon soh ar dak2 ni cover line...
hehehe.... smpt gak ar aku menyorok.....
alhamdulillah............. aku tgk mke die cam perogol bersiri... hahahah... kak yana pon tkt tgk mke die... pastu kak yana x kasi kwn ngn dak tu ag sbb tkt tgk mke die y scary uh....
aku ni pon degil gak, mak aku x kasi kwn tp kwn ag.... haaaaaaaa kn da tkt....
mak pasni org ikot ckp mak keyh... org da x kwn ngn die ag....
huhuhuhuhuhuhu.... tkt gler smpai tbe2 aku skt peot,, menggigil,,, tgn aku sejuk gler.... hahaha....

Ni cte len lak tau........heheheh....
td mse g kaunter kak yana die kte npe aku nmpk kecik n kurus...
da la aku ni kecik bertambah kecik la nmpknye...
rmainyer y tego aku npe aku kurus...
heheheheh....
pipi tmbm tp bdn mngecut.... bgs la kn,, aku pon terasa bdn ni kecik sbb pkai bju pon da longgar je klu x,,,,, muat2 ikut bdn....
pe pon sye bhgie jmpe korg sumer...
i love it !!!~~~
LOL ~~
L= love...
O= over...
L= limit...
i loike....~


Isnin, 21 Februari 2011

KawAn JewP ~~!!

Ritu kn ade entry about dimiliki rite??
Sebenarnye mmg kte org da declare tp aku mnx kteorg berkwn blik jep...
Perangai aku ni mmg pelik sgt2...
Aku bkn ape, perkre y mmbuatkn aku time die mse tu sbb die ske mndesak... aku x ske org y ske memakse ni...
die tnye npe aku x leh time die???
npe ek??
sbb2 nya adlh...(haha)
ati aku ni x terbuka utk die??? (cane ??)
kang x msl2 jer kteorg gado ari2...
aku mmg x leh time diee...
die seorg y serius x penah wat lwk ngn aku n x penah wat aku ktwa...
lgpun mak aku pon x restu sgt aku ngn die...
sbb mak penah jmpe dak tu...
naluri ibu kan msti btul pnyer...
 mak aku kte jgn lyn sgt bdk tu...
stkt kwn tu bleh la......
aku pon ikot la ckp mak aku...
aku x lyn sgt si die tu...

Si die slalu tnye npe aku x leh time die??
aku cme ckp aku ade alsn tersendiri npe aku x leh time die...
Aku x leh tpu diri aku sndiri utk time die...
kang aku y merana...
So sory to say la.....
"Sye mmg x ley time awk k..."
Aku suh la die cri ppuan len,, die x nak die kte nak tggu aku...
Aku bkn pe la kan...
Aku x nak sktkn ati die...
Cth la klu aku ade org len...
Die mcm ne... msti skt ati kn...
So cri je org len mgkn kte x serasi bersama kot...
X larat da pkir...huhuhu

Aku mmg bingung skrg ni....
X sbr nak msuk keje nak ilgkn stress ni...
Kwn2 tggu aku yar !!
I miss u olls a lot !!~




Ahad, 20 Februari 2011

Rindu Cashier TS Shangat ~~

Nak dijadikan cite td aku g la rOund2 bndO ngn mak aku...
Ad hal ckit...
Pastu mak aku lalu la dpn 'THE STORE'...
Tbe2 nmpak la si Fendi, Annas ngn Din nak p rehat...
Aku siap suh mak aku tin lg...
Mle2 dorg x nmpk pastu da lpas ckit bru nmpk...
Seyesly aku ckap aku agk sentap ar nmpk dorg dan rse nak nges...
Aku btul2 rndukn kwn2 kat ts... Seb bek x nmpk akk2 ataupon dak2 ppuan klu x la kn... da berjurai kot air mata aku kat dalam kete lg...
huhuhuhuhuhuhuhu...
Aku rse mkn lme lak nak msuk keje...
Aku rse sehari mcm 10 hari kot...
Hermmmmmmm...

Pastu aku blik tbe2 x de mud nak msj sesapa dek terserempak ngn dorg td...
 Bkn ape la aku cme sdiyh sgt2 jer sbb rndukn dowg...
Korg la y wat aku ktwa...
Tp ble kowg x de aku jd sunyi...
X de spe y leh klhkn kowg...
U OLLS IS THE BEST PERSON N FRIEND IN MY LIFE... ~~

Cian "u" sbb "i" x lyn sgt td...
Sory eh u...
Mlm ni itew mcj ag eh...
hehehe...
nme pggln kteorg......

Pe pun korg ttp di hati aku~~

Sabtu, 19 Februari 2011

SomeOne PleaSe Help Me !!~~

Ermmm...
Kitew nak tnyew la kat dlm blog nih ade spe2 x bleh tlg kite ?? (angkt tgn cpt !!)
hehehe....
sebenanye kn klu u olls tgk blog kter ni da mcm sarkas tau...
Kte nak mnx tlg la cmne ek nak buang background y wrne ijo tuh ??
Bleh tlg aja x ??
Ataupon korunk jer y tlg wat kn...
Boleyh ??
Itew tnyer jer...
Klu x leh kne la blehkn jgak...
hehehehehehe.....
 Tlg eyh kwn2...
T klu pape hal or ader y sudi nak menolong roger2 eyh...
Kte org x bek kdkt ilmu tau...
So share la ckit kn...
heheheheh....

Khamis, 17 Februari 2011

Nasib y Same ~~

Halooooooooooo ~~
Erm kali ni aku nak cite psl nsb kteorg ank beranak...(da kawin ker) hehehe
aku ni adela sorg ank ni pon ank olok2 jep...
sebb die pggl aku mak...

Kteorg mmg ditakdirkan utk mengalami nsib y sama kot...
Sebb tu ank beranak...
Mgkn jugak kami kembar kot...
kembar??
ley cye ker??
bley pnyer...
kmbr len mak bapak..
hahahahahah!!

Setiap kali die tgh sedih pastinya aku jgk akn sedih...
Klu die bahagia pasti jgk aku akn bahagia...
D kala aku sedih die akn wat aku tersenyum dan ble die sdih lak aku y akn wat die tersenyum gembira...
Kami mmg serasi ble bersama...~
ooopppppsss!! sbgai kwn keyh...!!
Ape2 hal pon aku akn cite ngn die...
Die ibarat bff aku la kat ts ni...
Kteorg ni slaloo disakitkn ati dan sakit ati !!

Da la pe pun die mmg bff aku...
Hnye die je tau aku ngn spe skang...
yg pntg kami suke lagu y sme kat dlm cite full house iaitu 'THREE BEAR'
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHHA


Selasa, 15 Februari 2011

Setia Kasih - Haleeda



Lirik Setia Kasih

Sekali air sungai melimpah..
Sekali pasirnya pun berubah..
Itulah falsafah.. yang jadi ikutan..
Dan juga bualan......

Tapi bagiku pula berbeza..
Sungai mengalir tetap berliku..
Yang berubah cuma.. adalah pasir saja..
Penghujungnya muara......

(korus)
Hati ingin berbicara..
Hati ingin merasai.. nikmat cinta..
Yang sering diperkata..
Tetapi sebaliknya..
Tiada terlaksana......

Dahan yang patah tiada bersambung lagi..
Hatiku pasrah dalam mencari mimpi..
Getar hatiku serta kepayahanku..
Hanya kau saja sudi memahaminya..

Setiaku kini hanya satu..
Dan kasihku bukanlah beribu..
Biar bercerai badan.. jasad ataupun nyawa..
Aku tetap setia......

(ulang semua)

Full House 3 Bears Song



Klu korg nak tau ni lgu feveret aku...
Mse aku tgh sdy2 ker aku akn dgr lgu ni...
Seyes ley ubati duka aku....
Ske tgk dorg menari...
COmel giler sey......

Jumaat, 4 Februari 2011

MaSa y D' TuNgGu2...~~

akhirnya smpai gak mse y d tggu2...
huhuhuhuhu...
i miss u so much guys....
komfom sok msti bnjr ts...
uwaaaaaaaaaaaa...
kgmbiraan y x terkata rndu y x terthn lgik...
huhuhuhuhuhuhuhu....

aku agk moody rini sbb pnt keje + x pat morng...
3 ari straight full tue...
spe x skt der....
sessssakk nafas aku cmni...
sori tu kak ana n tqa sbb x lyn korg td...
t aku story eyh...

aku nak selitkn lirik lagu y watkn aku rndu ngn dorg nih....
FOR >>> CIK LYDIA N MR AWAL....

Opick - Rapuh 

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu~~~~

huhuhuhuhu.... i love this song very much~~

Isnin, 31 Januari 2011

AraPkan KawAn, KaWan MkN kAwAn~~

Aku pon x paham la sorg dak ni... ape mslh die pon aku x tau.. ske nak melaga2kan org... aku mmg menyirap tol la ngn dak ni... klu x puas ati ckp x yah la buruk2kan org... aku pkir ko bek peh tp rupenye perangai cam hampeh.. cian ngn kwn aku ni teraniaya... klu ko da rse ko da bgus sgt x yah nak menganiaya org... akuu cme nak pesn kat ko jgn la baget gud2 k... aku pon x ske klu kwn aku kene ngn ko...
ape y ko ckp kat bdk tu hah??? hish klu ikotkn aku da lme aku lmpg mke ko...

Couple 1 kaunter....
Meluat aku tgk bdk mgkk 2 eko tue...
meleset sne meleset cni...
pgg sne pgg sni..
klu kaunter y tersorok aku x kesah tp ni kaunter hot rmai org der...
agak2 la ckit der aku pon nek menyampah nan korg...
aku pon ade dgr cite y promoter nak report kat ghost curll tggu mse je promoter tu ckp..
hmmmmm...
aku hrp promoter tu x report klu x malu sume cashier der...
klu ko nak wat pape pon ko wat la tp jgn kat tmpt keje ko nak wat ko wat kat tmpt len jgn nak mmburukkn department der...
gedik sne sini...
hergghhhhhh!!!
meluat gilak!!!

k la aku pon da nak masuk keje da ni..
k la nak bersiap...
pe pon aku rndu nan adik aku y 2 org tue....
spe??? guess who????
CIL LYDIA NGN AWAL LA...
cpt2 a tgk akk kat ts ni...
da windu tahap gaban da ni...hehhhehehe...
klu dowg ader msti lg best bergosip dlm blog ni...
hahahahhaha....
i will miss u babe forever n ever...
Yeyey gaji da masuk...
Yahoooooooooooo...
Yabedabedu......
Daaaaaaaaaaaaaaaaa.....

Sabtu, 29 Januari 2011

CusTomeR yg SgT BuDimAn + MenYiRap !!!

Ish aku mmg menyirap giler ar td... customer always right??? yeker?? cashier always wrong.... spe ckp??? asal harga salah ker,,,,harga naik ker,,,, sume nak slhkn cashier.... kteorg ni bkn KAUNTER PERTANYAAN VS TEMPAT KOMPLEN VS TMPT NAK MAKI2... klu rse nak maki pegi maki org y dok tercangok je tu... nyirap tau... kte x slh sume nak ltak kat kter... beg plastik x de pon kte gak y dipersalahkan... kdg2 menyirap gak customer ttp dtg mcm x pham2 bhse... td ade la 1 cstmr y mcm hampeh ni dtg nak byr pastu mekak2 lak kat tinge aku ... die ley ckp kat aku y aku ni tpu die, psl ari2 x de plastik... ilang hakal ke hape aku nak tpu die... aku tau cstomer tu dtg ts tiap2 ari sbtu time x de plastik,,, sbb tu e die ckp aku ni tpu... sie bley palak kte "muslim x bek menipu" ape kejdahnye aku nak tpu ckp ari2 x de plastik ko tu y bongok sgt pehal shopping ari sbtu..... pas tu td ader la sekor minah indon ni dtg nak tuka wet... aku ckp x ley die berkeras gak,,, pastu mke cam tenuk aku da kasi... aku da h la pnat die ley nak bsg2 kat tmpt aku mmg la ko nak kene wat mke nan aku... aku masam die trus ckp npe mrh? pastu die lalu dpn aku die ckp2 ngn kwn die psl aku.,...pegi lntak sme kau la indon,... dah la x sado diri tmpg tnpt org.... watt perangai buruk lak klu  lawa tu x pe la gak... ader lg sorg ni minah indon gak aku ckp la rini x de plastikk die bleh ckp nak kaya lagi ker??? padahal bkn hal  aku nak tau bnda n sume.... cam hampeh.... kdg2 ader cstmr y bek...mcm2 ragam kat ts ni... dah la mta aku pon da senandung da ni.....daaaaaaaaaaaaaaa......

Jumaat, 28 Januari 2011

MerePek, mErApOo, KerePeK, kERaPoO....

wahahahahaahhaha....
bak kata cik lya mlm2 buta ni bes klu tulis blog...
aman x de y kacau...
hehe...
aku hangin gle kot smlm...
cam hape ntah... skang mknda x de mud nak keje...
apsal ek???
aku tau npe....... sbb da x de kwn y skpala.... sume 2 kpla ... hahahhahhahaha
poyo je  erk....
Sye rndu sgttttt2 kat CIK LYA N MR AWAL....
dorg wat sye bhgie jer...
ske wat sye appy n  krg gusi ketika bersama mereka...
mereka sye da anggap mcm adik2 sye sndiri...
mereka penyeri idop syer....
ADIKKU ,,,,,, KAKAKMU MERINDUIMU....
KHAS UTK LYDIA N AWAL....
i mish u so much....
u oll miss me or not....???
huhuhuhuhu....
ish3... terbatuk2 dorg tdor cian mereka...
hihihihihi....
doakan akk supaya akk bley dpt mcm ni... mcm ape y akk impikan...

Tangan gatal....

Uwaaaaaaaaaaa.......
aku da buang sume y aku tulis....
bongok tol la....
sabo eyh.........
huwaaaaaaaa...
arini da la aku  badmud...
aku pon x tau npe... sume aku mrh...
cian dowg kn...
huhuhuhuhuhu...